EVA Ads

Het is een feit dat Google zijn geheimen niet zomaar vrij geeft op het gebied van organische vindbaarheid. Maar hoe moet je dan als website eigenaar zorgen dat je wel bovenaan komt in de zoekresultaten? Gelukkig zijn er genoeg mensen op deze aardbol die dit uitvoerig testen en er werkelijk een professie van gemaakt hebben. Zo zijn er alleen al in Nederland honderden online marketing bureau’s die bedrijven helpen dit te verbeteren. Ze zijn natuurlijk niet allemaal even goed dus soms is dat even zoeken. Wil je het toch zelf gaan doen of wil je vast een begin maken met digital marketing. Dan lees je hier wat belangrijke ins en outs over het geheim van Google.

Content is Koning

Hier kunnen we heel duidelijk in zijn, jouw website heeft veel content nodig! Google bediend haar gebruikers en dat graag met de meest relevante content. Kort gezegd; Internetgebruikers moeten zo snel mogelijk bij de eindhalte zijn zodat zij Google blijven gebruiken. Naast je hoofdpagina’s op je website of webshop kan het dan ook lonen om nog veel meer pagina’s te schrijven. Dit kun je doen door middel van content marketing toe te passen. Schrijf informatief, leg uit, omschrijf je producten en neem je bezoekers mee door je website. Hoe vaker bezoekers vinden wat ze zoeken hoe beter dit ook is voor Google. Geef het tijd! Een website is nooit af en Google vindt dynamische websites super!

Wat is het geheim van Google

Relevantie is de sleutel

Zoals hiervoor al beschreven is relevantie erg belangrijk! Schrijf je op een website alleen maar over voetballen dan zal Google dat ook zien. Op termijn komt jouw content dan weer hoger en hoger in de resultaten. Nog mooier is als je blogs of pagina’s wijdt aan 1 of 2 zoektermen. Bijvoorbeeld voetbal kopen en voetballen kopen. Als deze pagina lekker veel woorden heeft en goed in elkaar zit en goed informeert dan zit je qua relevantie goed. Wat nog wel meespeelt is de concurrentie. Want als er nog 100 mensen schrijven over voetbal kopen, dan winnen de grotere jongens natuurlijk. Daarom is het in een niche markt veel makkelijker om op 1 te komen.

Autoriteit kun je creëren

Je bent nu lekker aan het typen geslagen en dan? Tijd is in deze het beste medicijn want de leeftijd van een website weegt ook mee bij Google. Maar bovenal is autoriteit nog veel belangrijker. Maar wat bedoelen we hier dan mee? In de basis praten we dan over het linkprofiel van je website. Hoeveel linkjes gaan er van en naar jouw website af en toe? Hoe meer linkjes hoe beter, maar dan is het wel zaak dat deze ook relevant zijn aan jouw inhoud. Het kunstmatig opbouwen van zo’n profiel heet linkbuilding. Zoek maar eens op! Zeer waardevol om op termijn beter te scoren in Google.

EVA Ads